LSD-t mindenkinek!
forrás:totalcar 2006.11.28. 21:04
Beszálláshoz nem fontos emelni
"A fejem szédül. Az ajtónál a földre zuhanok; felkelek, megpróbálok a földre ülni. Körülöttem forog a szoba, végül magam is forogni kezdek, mint valami tengely körül. Óvatosan, lassan a fekhelyemig vánszorgok, Elaludni. Megpróbálni elaludni." (Jerzy S Sito: LSD)
Az LSD (Lambo Style Door) ajtó nem az ördög műve. A más autókhoz gyártott ajtók mechanikája kicsit bonyolultabb, mint az eredetié, de sok szériaautóba utólag is beépíthető. A Lamborghini egy erős zsanér és egy olajos teleszkóp segítségével az egyik sarkánál megemeli az ajtót, és kész. Az ajtónyílás kialakítása itt olyan, hogy ilyen egyszerűen megússzák. A hagyományos ajtóknál viszont trükközni kell, előbb egy kicsit ki kell nyitnunk az ajtót, és csak utána emelhetjük fel, hogy az oldala ne szoruljon meg a karosszériában.
Olcsóbb változat
A német rendszer nagyon profi
Ha nem sajnáljuk a pénzt értelmetlen dolgokra, az a legegyszerűbb, ha az erre szakosodott gyártók után kutatunk. Európában a legnagyobb a német LSD. Ők speciálisan az Európában kapható márkákhoz fejlesztenek, különlegesen drágán. A hármas Golf ajtómechanika 1500 euró (kb. 390 000 Ft). Kicsit jobb a helyzet, ha japán autóval bírunk, mert akkor nem kell a német céget választanunk. Az amerikai hirdetések között keresgélve pl. egy Celicához 900 dollárért (kb. 180 000 Ft) is találunk.
A német LSD-nek létezik magyarországi forgalmazója, akit próbáltunk megkeresni ebben a témában, de úgy látszik, nem tartották fontosnak, hogy megszólaljanak. Én vásárlásra inkább az e-bayt ajánlom, de mielőtt erre adjuk a fejünket, beszéljünk egy tuningműhellyel, vagy akár tulajdonossal, akinek van már Lambo-ajtós tapasztalata.
|